Sommaren är en parentes att minnas
Du som rektor eller lärare håller ett tal om sommarlovet för gymnasieelever. Talet uppehåller sig vid att eleverna troligen kommer att både njuta av sommarens ljuvligheter och ta ett av sina första stapplande steg ut i arbetslivet.
129kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
Jag minns mina sommarlov som långa och underbara. Somrarna är enligt mitt minne soliga dagar som bjuder på stora och små äventyr. I verkligheten var nog somrarna lika regniga som nu, men jag vill hellre minnas det goda än det dåliga när det gäller sommarens begivenheter.
[…]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
Såldes senast till:
Kristinehamn, 2016-
Respekt för sina medmänniskor är ekonomiskt lönsamt
Talaren, som är chef eller ingår i ledningen på ett företag, försöker förklara varför företaget vill motverka mobbning på arbetsplatsen. Förutom det etiska argumentet att människor har rätt att slippa…
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
-
Nu är det bara fyrtioårskrisen kvar!
Detta är ett humoristiskt födelsedagstal där talaren skämtar om den berömda fyrtioårskrisen. Det manliga ”födelsedagsbarnet” tröstas med att det, enligt vetenskapen, vänder vid 50-årsstrecket. Utrymme ges för mer personliga anpassningar…
-
En hyllning och ett farväl till en god vän
Talaren hyllar en nära vän som har varit ansvarsfull, förstående, lyhörd, familjär, förnuftig, grubblande, ambitiös och som har arbetat hårt i hela sitt liv. Han har brukat jord och arbetat…
-
Självkänslans makt – Ett tal för att stärka medarbetarna
Det här talet syftar till att entusiasmera och stärka medarbetarna på ett företag. Talet passar alla företag, oavsett om det är ett handelsföretag, tjänsteföretag eller ett verkstadsföretag. Talaren utgår från…
-
Strategisk marknadsplan
Talet är en pedagogisk sammanfattning om hur man gör en strategisk marknadsplan. Talets sammanhang kan vara en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder.
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu