Marknadsföringens “fyra p:n”

Marknadsföringens “fyra p:n”

Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder.
 Detta tal innehåller 525 ord och tar 3 minuter och 37 sekunder att framföra.

Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.

134kr

Utdrag ur talet:

[…]

En produkt är en tjänst eller en vara som erbjuds marknaden för att lösa ett upplevt problem. När människor upplevde ett behov av bättre kommunikationer fick vi mobiltelefoner och Internet.

Vissa anser att utbudet skapar sin egen efterfrågan, det vill säga, reklam och annan påverkan skapar behov som tidigare inte fanns där. Det är möjligt att vi inte kände detta behov tidigare, eller att vi inte vågade oss på att drömma om ett annorlunda samhälle, innan innovatörerna och nytänkarna ändrade förutsättningarna för vår existens. Men behov kan inte skapas ur tomma intet. Kommunikation har alltid varit ett grundläggande behov hos människor.

[…]

Kundomdöme

5 stjärnor 0 0 %
4 stjärnor 0 0 %
3 stjärnor 0 0 %
2 stjärnor 0 0 %
1 stjärna 0 0 %

Reviews

Det finns inga betyg för detta tal ännu

Bli den första att betygsätta detta tal “Marknadsföringens “fyra p:n””

Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.

Information om talskrivaren

  • Äktenskapet manifesterar kärlekens starka låga

    Detta är ett bröllopstal till paret som har känt varandra en längre tid och upplevt både stor glädje och stora kriser. Talet har en romantisk underton då kärleken hyllas som det högsta i livet. Men samtidigt finns en realistisk syn på äktenskapet och passionen. Kärlekens låga kommer inte alltid att brinna så passionerat som den gör under förälskelsefasen. Talet lämpar sig både för bruden och brudgummen.

    119kr
  • Invigning av en ny fabrik eller en ny maskin

    Talaren inviger en ny fabrik eller en ny maskin genom att ge en historisk bakgrund till teknikutvecklingen. Talaren förklarar också grunden till arbetets existens och tar upp de positiva effekter som företaget antar att de får av den nya fabriken eller den nya maskinen.

    Ett utdrag ur talet:

    […]

    Grunden för ett arbete är att det finns behov hos människor och att det finns hinder för att tillfredsställa dessa behov. För att jag inte ska svälta ihjäl måste jag eller någon annan odla och vidareförädla livsmedel.

    […]

    Det är därför som jag idag med stolthet inviger X. Det är en symbol för vårt företags ständiga utveckling för att göra våra kunder nöjda.

    129kr
  • Strategisk marknadsplan

    Talet är en pedagogisk sammanfattning om hur man gör en strategisk marknadsplan. Talets sammanhang kan vara en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder.

    149kr
  • Avsked till goda medarbetare i dåliga tider

    En chef eller företagsägare håller ett avskedstal till den eller de som fått avsked på grund av arbetsbrist och dålig ekonomi. Talaren beklagar att verkligheten är som den är, och tydliggör att företaget hellre hade haft kvar dem som nu avskedas eftersom det skulle betytt att företaget gick mycket bättre än vad det gör nu. De uppsagda blir även avtackade.

    149kr
You've just added this product to the cart: