Självkänslans makt – Ett tal för att stärka medarbetarna
Det här talet syftar till att entusiasmera och stärka medarbetarna på ett företag. Talet passar alla företag, oavsett om det är ett handelsföretag, tjänsteföretag eller ett verkstadsföretag. Talaren utgår från självkänslan och ställer den mot begreppet självförtroende. Ett mål med talet är att få fler att våga säga sin mening om företagets verksamhet för att därmed förbättra verksamheten i fråga. Ett annat mål är att medarbetarna ska känna sig mer säkra och starka i sig själva så att de kan utföra ett bättre jobb än tidigare.
159kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
[…]
Det är viktigt att veta att man duger som man är. Att man förlåter sig själv för de fel man gjort tidigare, och att man kan ta till sig av lärdomarna från begångna misstag.
[…]
Det är också viktigt att ni vågar kritisera oss i ledningen/oss chefer eller framföra förslag på förbättringar av vår verksamhet. Det är ni som står på verkstadsgolvet/i direktkontakt med kunden och kan lättare se vad som fungerar och vad som inte fungerar. Även många små förändringar kan försätta berg…
[…]
Bli den första att betygsätta detta tal “Självkänslans makt – Ett tal för att stärka medarbetarna”
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
Såldes senast till:
kalmar, 2015-
En hyllning till städerskan
Det här talet kan hållas av en chef eller en vd på ett företag eller en tjänsteman, alternativt politiker, i kommun, landsting eller stat som vill skapa en gemensam och…
-
Vad är en medmänniska
Det här talet är en predikan om medmänsklighet och solidaritet. Med hjälp av citat och referat från tre bibelställen i det nya testamentet förklarar talaren vad som kännetecknar en god…
-
Avsked till goda medarbetare i dåliga tider
En chef eller företagsägare håller ett avskedstal till den eller de som fått avsked på grund av arbetsbrist och dålig ekonomi. Talaren beklagar att verkligheten är som den är, och…
-
6 juni – en historisk dag
Talaren står inför en folksamling på Sveriges nationaldag, 6 juni, i ett litet samhälle. Den som inte bor i ett litet samhälle kan enkelt ta bort det stycke som behandlar…
-
Strategisk marknadsplan
Talet är en pedagogisk sammanfattning om hur man gör en strategisk marknadsplan. Talets sammanhang kan vara en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder.
-
Nu är trettioårskrisen här!
Detta är ett humoristiskt födelsedagstal där talaren skämtar om den berömda trettioårskrisen. ”Födelsedagsbarnet” tröstas med att allt, enligt vetenskapen, vänder vid 50-årsstrecket. Talaren nämner även att jubilaren har mognat över…
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu