Nu är trettioårskrisen här!
Detta är ett humoristiskt födelsedagstal där talaren skämtar om den berömda trettioårskrisen. ”Födelsedagsbarnet” tröstas med att allt, enligt vetenskapen, vänder vid 50-årsstrecket. Talaren nämner även att jubilaren har mognat över tiden och blivit mer säker på sig själv samt hyllar vad han/hon hittills har uppnått. Utrymme ges för mer personliga anpassningar vad gäller yrke, bostad och livsstil.
139kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
Nu är den här, trettioårskrisen. Om du inte redan har uppvisat symptom på kris, kommer de att uppstå efter att vi har firat din milstolpe. Nu har du lämnat ungdomstiden och är med raska steg på väg mot medelåldern. Många ser detta som en katastrof, det här att komma över trettiostrecket.
[...]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
Såldes senast till:
Staffanstorp, 2017-
Alla hjärtans dag – väl värd att firas
Detta tal kan hållas av en man eller en kvinna som vill hylla sin partner på kärlekens dag. Det kan göras både enskilt och bland vänner. Talet handlar om vad…
-
De långa sommarloven har blivit kortare
Det här e-talet kan skickas från en släkting eller vän till någon som slutar grundskolan eller gymnasiet. Talet handlar om hur stressigt samhället har blivit. I talet varnas barnen för…
-
En hyllning till städerskan
Det här talet kan hållas av en chef eller en vd på ett företag eller en tjänsteman, alternativt politiker, i kommun, landsting eller stat som vill skapa en gemensam och…
-
En hyllning och ett farväl till en god vän
Talaren hyllar en nära vän som har varit ansvarsfull, förstående, lyhörd, familjär, förnuftig, grubblande, ambitiös och som har arbetat hårt i hela sitt liv. Han har brukat jord och arbetat…
-
Bästa vännen gifter sig
Det här talet hålls av en bestman vars bästa vän gifter sig efter att paret varit tillsammans en längre tid. Talaren tackar för förtroendet och berättar att det här bröllopet…
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu