Att skära bort allt onödigt
Om ett företag ska lyckas med sina målsättningar är det viktigt att medarbetarna förstår vilka visioner och strategier som företaget har satt upp. En arbetsmetod kan aldrig fungera om inte alla medarbetare är införstådda med hur det är tänkt att fungera. Det här talet ska på ett kortfattat och pedagogiskt sett förklara hur lean-production fungerar. Talet lämpar sig att hållas av VD, chef eller någon annan arbetsledare inom ett industriföretag.
189kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
[...]
Filosofin bakom lean-production är att minimera de resurser som behövs för att framställa en viss produkt. Allt onödigt som inte kan relateras till det som skapar ett direkt värde för produkten ska skalas bort.
[...]
Enligt studier har många företag en effektivitet på 35-45 % inom industrimontering. Det innebär att de anställda är produktiva i 35 till 45 minuter under en 100-minutersperiod. Och då är tid för fika och personliga behov borttagen ur beräkningen. Merparten av arbetstiden går alltså åt till att leta efter verktyg, att hämta saker eller något annat improduktivt arbete.
Ur konkurrenssynpunkt är detta katastrofalt.
[...]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
-
Sommarlovet ger oss alla en nystart
Inför sommaren håller rektorn ett kort tal där han eller hon tackar för den gångna terminen. Han eller hon försöker även förmedla en optimistisk syn på hur sådant som har…
-
Självkänslans makt – Ett tal för att stärka medarbetarna
Det här talet syftar till att entusiasmera och stärka medarbetarna på ett företag. Talet passar alla företag, oavsett om det är ett handelsföretag, tjänsteföretag eller ett verkstadsföretag. Talaren utgår från…
-
Nu är det bara fyrtioårskrisen kvar!
Detta är ett humoristiskt födelsedagstal där talaren skämtar om den berömda fyrtioårskrisen. Det manliga ”födelsedagsbarnet” tröstas med att det, enligt vetenskapen, vänder vid 50-årsstrecket. Utrymme ges för mer personliga anpassningar…
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
-
Strategisk marknadsplan
Talet är en pedagogisk sammanfattning om hur man gör en strategisk marknadsplan. Talets sammanhang kan vara en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder.
-
Gemenskap är grunden till frihet och öppenhet
Ett inspirationstal om varför frihet och gemenskap inte är oförenliga motsatser och varför kulturella identiteter och trygghet i den lokala gemenskapen är viktigt för att människor ska våga vara öppna…
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu