Vid 50 år vänder det!
Det är efter 50 år som livet börjar, i alla fall det lyckliga livet. Det säger åtminstone vetenskapen. Den yngre talaren utgår, i sin hyllning till femtioåringen, från teorin om att livet är som ett U. Det är bra i början och i slutet, men eländigt däremellan. Jubilaren har som femtioåring genomlidit denna period och överlevt. Talet är humoristiskt och bör hållas med glimten i ögat.
139kr
- Utdrag
- Omdöme (1)
- Information
- Fler tal
[…]
Vissa säger att livet är över efter 30, men de har verkligen missförstått livets natur. Trettioårskrisen är bara en fas i en nedåtgående trend. Samma sak gäller fyrtioårskrisen som är början till slutet på eländet. Det är mellan 40 och 50 som man når botten på livsträsket.
[…]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
Såldes senast till:
Linköping, 2016-
50 olika skäl att fira dig
Ett tal för den som med lite humor vill hylla en man eller en kvinna som fyller 50 år. Grunden för hela talet är att varje levnadsår räknas som ett…
-
Att sitta i förarsätet – Äktenskapet är som en bil
Det här bröllopstalet kan hållas av vänner och familj till både brud och brudgum. Talaren använder humor för att förklara betydelsen av och allvaret i äktenskapet. Grundidén är att med…
-
Ständig förbättring!
Detta är ett inspirationstal hållet av en chef till medarbetarna. Talet handlar om att konkretisera den något slitna klyschan om ständig förbättring. I talet betonas även den rädsla och smärta…
-
Självkänslans makt – Ett tal för att stärka medarbetarna
Det här talet syftar till att entusiasmera och stärka medarbetarna på ett företag. Talet passar alla företag, oavsett om det är ett handelsföretag, tjänsteföretag eller ett verkstadsföretag. Talaren utgår från…
-
Äktenskapet manifesterar kärlekens starka låga
Detta är ett bröllopstal till paret som har känt varandra en längre tid och upplevt både stor glädje och stora kriser. Talet har en romantisk underton då kärleken hyllas som…
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
1 review for Vid 50 år vänder det!