En pappas värsta mardröm
En pappa försöker sammanfatta sina känslor inför att behöva mista sina vuxna barn. Han förklarar att detta, att överleva sina barn, är en pappas värsta mardröm. Sonen eller dottern, som nu begravs, hade mycket kvar att leva för och pappan ger uttryck för att livet är orättvist och grymt. I talet finns även utrymme att lägga in egna minnen och upplevelser för att ge en mer personlig beskrivning av den avlidne.
Utdrag ur tal:
[…]
Min enda förhoppning är att detta är en nödvändig fas för att kunna gå vidare. Inte för att jag någonsin kommer att glömma NN, utan för att jag ska kunna leva ett drägligt liv där minnet av NN vårdas ömt.
[…]
149kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
[…]
Min enda förhoppning är att detta är en nödvändig fas för att kunna gå vidare. Inte för att jag någonsin kommer att glömma NN, utan för att jag ska kunna leva ett drägligt liv där minnet av NN vårdas ömt.
[…]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
-
Leva för att äta eller äta för att leva
Ett middagstal där gästen tackar värden/värdinnan eller värdarna för en utsökt middag. Talet kretsar kring frågan om man äter för att leva eller lever för att äta. Det görs även…
-
Brudens balansräkning inför äktenskapet
En far eller en mor håller ett tal till sin dotter som gifter sig. Bruden är ekonom eller ekonomistuderande och talet kretsar därför kring det ekonomiska fenomenet balansräkningen. Med glimten…
-
50 olika skäl att fira dig
Ett tal för den som med lite humor vill hylla en man eller en kvinna som fyller 50 år. Grunden för hela talet är att varje levnadsår räknas som ett…
-
En hyllning till städerskan
Det här talet kan hållas av en chef eller en vd på ett företag eller en tjänsteman, alternativt politiker, i kommun, landsting eller stat som vill skapa en gemensam och…
-
Ljudbok
Utdrag ur början av julklappsrimmet:
Denna julklapp kan bli mycket värd,
vid promenader och i bilens färd.[…]
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu