Avsked till goda medarbetare i dåliga tider
En chef eller företagsägare håller ett avskedstal till den eller de som fått avsked på grund av arbetsbrist och dålig ekonomi. Talaren beklagar att verkligheten är som den är, och tydliggör att företaget hellre hade haft kvar dem som nu avskedas eftersom det skulle betytt att företaget gick mycket bättre än vad det gör nu. De uppsagda blir även avtackade.
149kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
[...]
Jag hoppas att ni kan tro mig när jag säger att jag kommer att sakna er. Ni har gjort ett bra jobb, glöm inte det. Om ni behöver hjälp att finna ett annat arbete ställer jag mer än gärna upp med goda intyg och ett gott ord.
[...]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
Såldes senast till:
Solna, 2016-
Att sitta i förarsätet – Äktenskapet är som en bil
Det här bröllopstalet kan hållas av vänner och familj till både brud och brudgum. Talaren använder humor för att förklara betydelsen av och allvaret i äktenskapet. Grundidén är att med…
-
Strategisk marknadsplan
Talet är en pedagogisk sammanfattning om hur man gör en strategisk marknadsplan. Talets sammanhang kan vara en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder.
-
Äktenskapet manifesterar kärlekens starka låga
Detta är ett bröllopstal till paret som har känt varandra en längre tid och upplevt både stor glädje och stora kriser. Talet har en romantisk underton då kärleken hyllas som…
-
6 juni – en historisk dag
Talaren står inför en folksamling på Sveriges nationaldag, 6 juni, i ett litet samhälle. Den som inte bor i ett litet samhälle kan enkelt ta bort det stycke som behandlar…
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
-
Att göra en SWOT-analys
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på hur man gör en SWOT-analys, dvs. identifierar och beskriver…
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu