Avsked till goda medarbetare i dåliga tider
En chef eller företagsägare håller ett avskedstal till den eller de som fått avsked på grund av arbetsbrist och dålig ekonomi. Talaren beklagar att verkligheten är som den är, och tydliggör att företaget hellre hade haft kvar dem som nu avskedas eftersom det skulle betytt att företaget gick mycket bättre än vad det gör nu. De uppsagda blir även avtackade.
149kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
[...]
Jag hoppas att ni kan tro mig när jag säger att jag kommer att sakna er. Ni har gjort ett bra jobb, glöm inte det. Om ni behöver hjälp att finna ett annat arbete ställer jag mer än gärna upp med goda intyg och ett gott ord.
[...]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
Såldes senast till:
Solna, 2016-
Du är oersättlig som person!
En chef håller ett avskedstal till en anställd som har avslutat sin anställning för att påbörja en annan. Den anställde har varit en kompetent, lojal och ambitiös nyckelperson.
-
50 olika skäl att fira dig
Ett tal för den som med lite humor vill hylla en man eller en kvinna som fyller 50 år. Grunden för hela talet är att varje levnadsår räknas som ett…
-
Enminutstal – Chefen tackar
Chefen håller ett kort tal där han eller hon tackar sina medarbetare för att de har gjort ett bra jobb under en längre eller kortare period och att de därför…
-
En hyllning till städerskan
Det här talet kan hållas av en chef eller en vd på ett företag eller en tjänsteman, alternativt politiker, i kommun, landsting eller stat som vill skapa en gemensam och…
-
Nu är trettioårskrisen här!
Detta är ett humoristiskt födelsedagstal där talaren skämtar om den berömda trettioårskrisen. ”Födelsedagsbarnet” tröstas med att allt, enligt vetenskapen, vänder vid 50-årsstrecket. Talaren nämner även att jubilaren har mognat över…
-
Strategisk marknadsplan
Talet är en pedagogisk sammanfattning om hur man gör en strategisk marknadsplan. Talets sammanhang kan vara en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder.
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu