Gemenskap är grunden till frihet och öppenhet
Ett inspirationstal om varför frihet och gemenskap inte är oförenliga motsatser och varför kulturella identiteter och trygghet i den lokala gemenskapen är viktigt för att människor ska våga vara öppna för omvärldens influenser. Särskilt i dessa globaliseringstider kan det vara bra att betona hur trygghet skapas på lokal nivå, bland grannar, vänner och familj mm. Ett historiskt exempel från Dalarna och dess bönder tas upp i talet. Den röda tråden genom talet är att man ska agera lokalt men tänka globalt.
149kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
Gemenskap, rötter och kulturell identitet är förutsättningen för ett tryggt samhälle. Den som har starka rötter är bättre utrustad för mångfald och öppenhet än den som är rotlös och blåser som ett rö i vinden.
[…]
Människor är unika individer som har sina styrkor och svagheter, men det är i mötet med andra som människan skapas. Människan behöver verka i ett sammanhang för att må bra.
[…]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
-
Teorierna möter verkligheten
Detta tal kan familj, släkt eller vänner hålla för någon som har tagit examen på ett universitet eller en högskola. Talet tar upp det allvar som väntar på arbetsmarknaden där…
-
En hyllning till städerskan
Det här talet kan hållas av en chef eller en vd på ett företag eller en tjänsteman, alternativt politiker, i kommun, landsting eller stat som vill skapa en gemensam och…
-
En avhållen syster begravs
Den som håller det här talet tar farväl av sin syster som han eller hon, under livets gång, har haft en god kontakt med. Detta gäller både som barn och…
-
Att göra en SWOT-analys
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på hur man gör en SWOT-analys, dvs. identifierar och beskriver…
-
Att skära bort allt onödigt
Om ett företag ska lyckas med sina målsättningar är det viktigt att medarbetarna förstår vilka visioner och strategier som företaget har satt upp. En arbetsmetod kan aldrig fungera om inte…
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu