Vid 50 år vänder det!
Det är efter 50 år som livet börjar, i alla fall det lyckliga livet. Det säger åtminstone vetenskapen. Den yngre talaren utgår, i sin hyllning till femtioåringen, från teorin om att livet är som ett U. Det är bra i början och i slutet, men eländigt däremellan. Jubilaren har som femtioåring genomlidit denna period och överlevt. Talet är humoristiskt och bör hållas med glimten i ögat.
139kr
- Utdrag
- Omdöme (1)
- Information
- Fler tal
[…]
Vissa säger att livet är över efter 30, men de har verkligen missförstått livets natur. Trettioårskrisen är bara en fas i en nedåtgående trend. Samma sak gäller fyrtioårskrisen som är början till slutet på eländet. Det är mellan 40 och 50 som man når botten på livsträsket.
[…]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
Såldes senast till:
Linköping, 2016-
Att göra en SWOT-analys
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på hur man gör en SWOT-analys, dvs. identifierar och beskriver…
-
Självkänslans makt – Ett tal för att stärka medarbetarna
Det här talet syftar till att entusiasmera och stärka medarbetarna på ett företag. Talet passar alla företag, oavsett om det är ett handelsföretag, tjänsteföretag eller ett verkstadsföretag. Talaren utgår från…
-
En avhållen bror begravs
Den som håller det här talet tar farväl av sin bror som han eller hon, under livets gång, har haft en god kontakt med. Detta gäller både som barn och…
-
Nu är trettioårskrisen här!
Detta är ett humoristiskt födelsedagstal där talaren skämtar om den berömda trettioårskrisen. ”Födelsedagsbarnet” tröstas med att allt, enligt vetenskapen, vänder vid 50-årsstrecket. Talaren nämner även att jubilaren har mognat över…
-
Att sitta i förarsätet – Äktenskapet är som en bil
Det här bröllopstalet kan hållas av vänner och familj till både brud och brudgum. Talaren använder humor för att förklara betydelsen av och allvaret i äktenskapet. Grundidén är att med…
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
1 review for Vid 50 år vänder det!