Nu är trettioårskrisen här!
Detta är ett humoristiskt födelsedagstal där talaren skämtar om den berömda trettioårskrisen. ”Födelsedagsbarnet” tröstas med att allt, enligt vetenskapen, vänder vid 50-årsstrecket. Talaren nämner även att jubilaren har mognat över tiden och blivit mer säker på sig själv samt hyllar vad han/hon hittills har uppnått. Utrymme ges för mer personliga anpassningar vad gäller yrke, bostad och livsstil.
139kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
Nu är den här, trettioårskrisen. Om du inte redan har uppvisat symptom på kris, kommer de att uppstå efter att vi har firat din milstolpe. Nu har du lämnat ungdomstiden och är med raska steg på väg mot medelåldern. Många ser detta som en katastrof, det här att komma över trettiostrecket.
[...]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
Såldes senast till:
Staffanstorp, 2017-
En avhållen syster begravs
Den som håller det här talet tar farväl av sin syster som han eller hon, under livets gång, har haft en god kontakt med. Detta gäller både som barn och…
-
Bolagets strategiska position
Talet hålls av den verkställande direktören i ett aktiebolag som tidigare har haft ekonomiska svårigheter, men som under de senaste åren har lyckats få bra resultat för aktieägarna. Årets resultat…
-
Självkänslans makt – Ett tal för att stärka medarbetarna
Det här talet syftar till att entusiasmera och stärka medarbetarna på ett företag. Talet passar alla företag, oavsett om det är ett handelsföretag, tjänsteföretag eller ett verkstadsföretag. Talaren utgår från…
-
En älskad mor begravs
Den som håller det här talet är barn till den kvinna som begravs. Hon har enligt talaren varit en bra mor som jobbat hårt för att försörja och uppfostra sitt…
-
Avsked till goda medarbetare i dåliga tider
En chef eller företagsägare håller ett avskedstal till den eller de som fått avsked på grund av arbetsbrist och dålig ekonomi. Talaren beklagar att verkligheten är som den är, och…
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu