Nu är trettioårskrisen här!
Detta är ett humoristiskt födelsedagstal där talaren skämtar om den berömda trettioårskrisen. ”Födelsedagsbarnet” tröstas med att allt, enligt vetenskapen, vänder vid 50-årsstrecket. Talaren nämner även att jubilaren har mognat över tiden och blivit mer säker på sig själv samt hyllar vad han/hon hittills har uppnått. Utrymme ges för mer personliga anpassningar vad gäller yrke, bostad och livsstil.
139kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
Nu är den här, trettioårskrisen. Om du inte redan har uppvisat symptom på kris, kommer de att uppstå efter att vi har firat din milstolpe. Nu har du lämnat ungdomstiden och är med raska steg på väg mot medelåldern. Många ser detta som en katastrof, det här att komma över trettiostrecket.
[...]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
Såldes senast till:
Staffanstorp, 2017-
Leva för att äta eller äta för att leva
Ett middagstal där gästen tackar värden/värdinnan eller värdarna för en utsökt middag. Talet kretsar kring frågan om man äter för att leva eller lever för att äta. Det görs även…
-
En avhållen syster begravs
Den som håller det här talet tar farväl av sin syster som han eller hon, under livets gång, har haft en god kontakt med. Detta gäller både som barn och…
-
Sommarlovet ger oss alla en nystart
Inför sommaren håller rektorn ett kort tal där han eller hon tackar för den gångna terminen. Han eller hon försöker även förmedla en optimistisk syn på hur sådant som har…
-
Bolagets strategiska position
Talet hålls av den verkställande direktören i ett aktiebolag som tidigare har haft ekonomiska svårigheter, men som under de senaste åren har lyckats få bra resultat för aktieägarna. Årets resultat…
-
Gemenskap är grunden till frihet och öppenhet
Ett inspirationstal om varför frihet och gemenskap inte är oförenliga motsatser och varför kulturella identiteter och trygghet i den lokala gemenskapen är viktigt för att människor ska våga vara öppna…
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu