Äktenskapet manifesterar kärlekens starka låga
Detta är ett bröllopstal till paret som har känt varandra en längre tid och upplevt både stor glädje och stora kriser. Talet har en romantisk underton då kärleken hyllas som det högsta i livet. Men samtidigt finns en realistisk syn på äktenskapet och passionen. Kärlekens låga kommer inte alltid att brinna så passionerat som den gör under förälskelsefasen. Talet lämpar sig både för bruden och brudgummen.
119kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
Kärleken förenar människor och idag har vi bevittnat den yttersta manifestationen av denna förening. Men äktenskap förpliktar. Även i nöd ska man älska varandra. Att älska någon i lust brukar inte vara några större problem. Därför är det viktigt att tydligt betona båda dessa delar av äktenskapets natur.
[...]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
-
Vid 50 år vänder det!
Det är efter 50 år som livet börjar, i alla fall det lyckliga livet. Det säger åtminstone vetenskapen. Den yngre talaren utgår, i sin hyllning till femtioåringen, från teorin om…
-
Vad är en medmänniska
Det här talet är en predikan om medmänsklighet och solidaritet. Med hjälp av citat och referat från tre bibelställen i det nya testamentet förklarar talaren vad som kännetecknar en god…
-
De långa sommarloven har blivit kortare
En rektor eller en lärare håller tal för sina elever i grundskolan om hur stressigt samhället har blivit. I talet varnas barnen för att stycka upp tiden på alltför många…
-
Nu är det bara fyrtioårskrisen kvar!
Detta är ett humoristiskt födelsedagstal där talaren skämtar om den berömda fyrtioårskrisen. Det manliga ”födelsedagsbarnet” tröstas med att det, enligt vetenskapen, vänder vid 50-årsstrecket. Utrymme ges för mer personliga anpassningar…
-
Självkänslans makt – Ett tal för att stärka medarbetarna
Det här talet syftar till att entusiasmera och stärka medarbetarna på ett företag. Talet passar alla företag, oavsett om det är ett handelsföretag, tjänsteföretag eller ett verkstadsföretag. Talaren utgår från…
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu