Äktenskapet manifesterar kärlekens starka låga
Detta är ett bröllopstal till paret som har känt varandra en längre tid och upplevt både stor glädje och stora kriser. Talet har en romantisk underton då kärleken hyllas som det högsta i livet. Men samtidigt finns en realistisk syn på äktenskapet och passionen. Kärlekens låga kommer inte alltid att brinna så passionerat som den gör under förälskelsefasen. Talet lämpar sig både för bruden och brudgummen.
119kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
Kärleken förenar människor och idag har vi bevittnat den yttersta manifestationen av denna förening. Men äktenskap förpliktar. Även i nöd ska man älska varandra. Att älska någon i lust brukar inte vara några större problem. Därför är det viktigt att tydligt betona båda dessa delar av äktenskapets natur.
[...]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
-
Att sitta i förarsätet – Äktenskapet är som en bil
Det här bröllopstalet kan hållas av vänner och familj till både brud och brudgum. Talaren använder humor för att förklara betydelsen av och allvaret i äktenskapet. Grundidén är att med…
-
En kommersialiserad jul i ett andligt sammanhang
Chefen på en arbetsplats håller ett tal om julen. Talet hålls vid ett julbord eller i något liknande sammanhang. Talaren hoppas att den harmoni som bör associeras med julen äntligen…
-
En älskad far begravs
Den som håller det här talet är barn till den man som begravs. Han har enligt talaren varit en bra far som jobbat hårt för att försörja och uppfostra sitt…
-
Sommaren är en parentes att minnas
Du som rektor eller lärare håller ett tal om sommarlovet för gymnasieelever. Talet uppehåller sig vid att eleverna troligen kommer att både njuta av sommarens ljuvligheter och ta ett av…
-
Kick-off för ett nytt liv!
Talaren välkomnar en ny människa till livet. Talet innehåller kristna inslag men är samtidigt rätt allmänt hållet.
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu