Självkänslans makt – Ett tal för att stärka medarbetarna
Det här talet syftar till att entusiasmera och stärka medarbetarna på ett företag. Talet passar alla företag, oavsett om det är ett handelsföretag, tjänsteföretag eller ett verkstadsföretag. Talaren utgår från självkänslan och ställer den mot begreppet självförtroende. Ett mål med talet är att få fler att våga säga sin mening om företagets verksamhet för att därmed förbättra verksamheten i fråga. Ett annat mål är att medarbetarna ska känna sig mer säkra och starka i sig själva så att de kan utföra ett bättre jobb än tidigare.
159kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
[…]
Det är viktigt att veta att man duger som man är. Att man förlåter sig själv för de fel man gjort tidigare, och att man kan ta till sig av lärdomarna från begångna misstag.
[…]
Det är också viktigt att ni vågar kritisera oss i ledningen/oss chefer eller framföra förslag på förbättringar av vår verksamhet. Det är ni som står på verkstadsgolvet/i direktkontakt med kunden och kan lättare se vad som fungerar och vad som inte fungerar. Även många små förändringar kan försätta berg…
[…]
Bli den första att betygsätta detta tal “Självkänslans makt – Ett tal för att stärka medarbetarna”
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
Såldes senast till:
kalmar, 2015-
Vid 50 år vänder det!
Det är efter 50 år som livet börjar, i alla fall det lyckliga livet. Det säger åtminstone vetenskapen. Den yngre talaren utgår, i sin hyllning till femtioåringen, från teorin om…
-
Avsked till goda medarbetare i dåliga tider
En chef eller företagsägare håller ett avskedstal till den eller de som fått avsked på grund av arbetsbrist och dålig ekonomi. Talaren beklagar att verkligheten är som den är, och…
-
Vad är en medmänniska
Det här talet är en predikan om medmänsklighet och solidaritet. Med hjälp av citat och referat från tre bibelställen i det nya testamentet förklarar talaren vad som kännetecknar en god…
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
-
6 juni – en historisk dag
Talaren står inför en folksamling på Sveriges nationaldag, 6 juni, i ett litet samhälle. Den som inte bor i ett litet samhälle kan enkelt ta bort det stycke som behandlar…
-
En älskad far begravs
Den som håller det här talet är barn till den man som begravs. Han har enligt talaren varit en bra far som jobbat hårt för att försörja och uppfostra sitt…
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu