Självkänslans makt – Ett tal för att stärka medarbetarna
Det här talet syftar till att entusiasmera och stärka medarbetarna på ett företag. Talet passar alla företag, oavsett om det är ett handelsföretag, tjänsteföretag eller ett verkstadsföretag. Talaren utgår från självkänslan och ställer den mot begreppet självförtroende. Ett mål med talet är att få fler att våga säga sin mening om företagets verksamhet för att därmed förbättra verksamheten i fråga. Ett annat mål är att medarbetarna ska känna sig mer säkra och starka i sig själva så att de kan utföra ett bättre jobb än tidigare.
159kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
[…]
Det är viktigt att veta att man duger som man är. Att man förlåter sig själv för de fel man gjort tidigare, och att man kan ta till sig av lärdomarna från begångna misstag.
[…]
Det är också viktigt att ni vågar kritisera oss i ledningen/oss chefer eller framföra förslag på förbättringar av vår verksamhet. Det är ni som står på verkstadsgolvet/i direktkontakt med kunden och kan lättare se vad som fungerar och vad som inte fungerar. Även många små förändringar kan försätta berg…
[…]
Bli den första att betygsätta detta tal “Självkänslans makt – Ett tal för att stärka medarbetarna”
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
Såldes senast till:
kalmar, 2015-
Ljudbok
Utdrag ur början av julklappsrimmet:
Denna julklapp kan bli mycket värd,
vid promenader och i bilens färd.[…]
-
Bästa vännen gifter sig
Det här talet hålls av en bestman vars bästa vän gifter sig efter att paret varit tillsammans en längre tid. Talaren tackar för förtroendet och berättar att det här bröllopet…
-
Vad är en medmänniska
Det här talet är en predikan om medmänsklighet och solidaritet. Med hjälp av citat och referat från tre bibelställen i det nya testamentet förklarar talaren vad som kännetecknar en god…
-
Gemenskap är grunden till frihet och öppenhet
Ett inspirationstal om varför frihet och gemenskap inte är oförenliga motsatser och varför kulturella identiteter och trygghet i den lokala gemenskapen är viktigt för att människor ska våga vara öppna…
-
50 olika skäl att fira dig
Ett tal för den som med lite humor vill hylla en man eller en kvinna som fyller 50 år. Grunden för hela talet är att varje levnadsår räknas som ett…
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu