Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
134kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
[…]
En produkt är en tjänst eller en vara som erbjuds marknaden för att lösa ett upplevt problem. När människor upplevde ett behov av bättre kommunikationer fick vi mobiltelefoner och Internet.
Vissa anser att utbudet skapar sin egen efterfrågan, det vill säga, reklam och annan påverkan skapar behov som tidigare inte fanns där. Det är möjligt att vi inte kände detta behov tidigare, eller att vi inte vågade oss på att drömma om ett annorlunda samhälle, innan innovatörerna och nytänkarna ändrade förutsättningarna för vår existens. Men behov kan inte skapas ur tomma intet. Kommunikation har alltid varit ett grundläggande behov hos människor.
[…]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
-
Invigning av en ny fabrik eller en ny maskin
Talaren inviger en ny fabrik eller en ny maskin genom att ge en historisk bakgrund till teknikutvecklingen. Talaren förklarar också grunden till arbetets existens och tar upp de positiva effekter…
-
Gemenskap är grunden till frihet och öppenhet
Ett inspirationstal om varför frihet och gemenskap inte är oförenliga motsatser och varför kulturella identiteter och trygghet i den lokala gemenskapen är viktigt för att människor ska våga vara öppna…
-
50 olika skäl att fira dig
Ett tal för den som med lite humor vill hylla en man eller en kvinna som fyller 50 år. Grunden för hela talet är att varje levnadsår räknas som ett…
-
Enminutstal – Chefen tackar
Chefen håller ett kort tal där han eller hon tackar sina medarbetare för att de har gjort ett bra jobb under en längre eller kortare period och att de därför…
-
Strategisk marknadsplan
Talet är en pedagogisk sammanfattning om hur man gör en strategisk marknadsplan. Talets sammanhang kan vara en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder.
-
Att skära bort allt onödigt
Om ett företag ska lyckas med sina målsättningar är det viktigt att medarbetarna förstår vilka visioner och strategier som företaget har satt upp. En arbetsmetod kan aldrig fungera om inte…
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu