Att göra en SWOT-analys
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på hur man gör en SWOT-analys, dvs. identifierar och beskriver ett företags styrkor, svagheter, möjligheter och hot.
134kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
Att planera sin verksamhet på kort och lång sikt är viktigt för både stora och små företag. Det kan tyckas att tiden för planering stjäl viktig tid från produktion och övrig verksamhet. Men faktum är att planeringen förbättrar produktionen och ökar företagets möjligheter att överleva på en marknad som kännetecknas av hård konkurrens. Det finns de som anser att de snabba förändringarna i omvärlden och företagets omgivning gör det omöjligt och onödigt att planera. Men det är främst i en föränderlig verklighet som planering behövs eftersom ett företag lättare kan anpassa sig efter förändrade omständigheter om de är väl medvetna om långsiktiga målsättningar, marknadspositioner och strategiska mål och metoder.
[…]
SWOT-analysen är en viktig del i företagets marknadsplan och utgör grunden för fortsatt planering med kortare tidsperspektiv. Därför är det viktigt att göra ett grundligt jobb redan från början, för då går det senare arbetet mycket bättre.
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
-
Brudens balansräkning inför äktenskapet
En far eller en mor håller ett tal till sin dotter som gifter sig. Bruden är ekonom eller ekonomistuderande och talet kretsar därför kring det ekonomiska fenomenet balansräkningen. Med glimten…
-
En stolt far håller ett tal för sin son som gifter sig
Talaren är en stolt far som önskar sin son lycka till i äktenskapets stånd. Han talar om hur hans son har dansat på små moln efter att ha träffat sin…
-
En älskad far begravs
Den som håller det här talet är barn till den man som begravs. Han har enligt talaren varit en bra far som jobbat hårt för att försörja och uppfostra sitt…
-
En hyllning till städerskan
Det här talet kan hållas av en chef eller en vd på ett företag eller en tjänsteman, alternativt politiker, i kommun, landsting eller stat som vill skapa en gemensam och…
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
-
Bolagets strategiska position
Talet hålls av den verkställande direktören i ett aktiebolag som tidigare har haft ekonomiska svårigheter, men som under de senaste åren har lyckats få bra resultat för aktieägarna. Årets resultat…
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu