Teorierna möter verkligheten
Detta tal kan familj, släkt eller vänner hålla för någon som har tagit examen på ett universitet eller en högskola. Talet tar upp det allvar som väntar på arbetsmarknaden där teorierna på universitetet ska tillämpas i verkligheten. Den välbekanta konflikten mellan teoretiker och praktiker tas upp. På slutet påtalar dock talaren att studenten måste få fira det som han eller hon har uppnått.
119kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
[…] Det är nu dina kunskaper sätts på prov, det är nu teorierna möter praktiken. Förvisso har du haft lite kontaktytor med arbetslivet under dina fyra år via praktik/uppdragsarbeten, men du har hittills saknat ett tydligt produktivitetskrav. Du har heller inte behövt leverera något med vinstkrav.
[…]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
Såldes senast till:
Ljungskile, 2016-
Leva för att äta eller äta för att leva
Ett middagstal där gästen tackar värden/värdinnan eller värdarna för en utsökt middag. Talet kretsar kring frågan om man äter för att leva eller lever för att äta. Det görs även…
-
Vid 50 år vänder det!
Det är efter 50 år som livet börjar, i alla fall det lyckliga livet. Det säger åtminstone vetenskapen. Den yngre talaren utgår, i sin hyllning till femtioåringen, från teorin om…
-
En hyllning till städerskan
Det här talet kan hållas av en chef eller en vd på ett företag eller en tjänsteman, alternativt politiker, i kommun, landsting eller stat som vill skapa en gemensam och…
-
Nu är det bara fyrtioårskrisen kvar!
Detta är ett humoristiskt födelsedagstal där talaren skämtar om den berömda fyrtioårskrisen. Det manliga ”födelsedagsbarnet” tröstas med att det, enligt vetenskapen, vänder vid 50-årsstrecket. Utrymme ges för mer personliga anpassningar…
-
Bästa vännen gifter sig
Det här talet hålls av en bestman vars bästa vän gifter sig efter att paret varit tillsammans en längre tid. Talaren tackar för förtroendet och berättar att det här bröllopet…
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu