Äktenskapet manifesterar kärlekens starka låga
Detta är ett bröllopstal till paret som har känt varandra en längre tid och upplevt både stor glädje och stora kriser. Talet har en romantisk underton då kärleken hyllas som det högsta i livet. Men samtidigt finns en realistisk syn på äktenskapet och passionen. Kärlekens låga kommer inte alltid att brinna så passionerat som den gör under förälskelsefasen. Talet lämpar sig både för bruden och brudgummen.
119kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
Kärleken förenar människor och idag har vi bevittnat den yttersta manifestationen av denna förening. Men äktenskap förpliktar. Även i nöd ska man älska varandra. Att älska någon i lust brukar inte vara några större problem. Därför är det viktigt att tydligt betona båda dessa delar av äktenskapets natur.
[...]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
-
En hyllning och ett farväl till en god vän
Talaren hyllar en nära vän som har varit ansvarsfull, förstående, lyhörd, familjär, förnuftig, grubblande, ambitiös och som har arbetat hårt i hela sitt liv. Han har brukat jord och arbetat…
-
Sommaren är en parentes att minnas
Du som rektor eller lärare håller ett tal om sommarlovet för gymnasieelever. Talet uppehåller sig vid att eleverna troligen kommer att både njuta av sommarens ljuvligheter och ta ett av…
-
De långa sommarloven har blivit kortare
Det här e-talet kan skickas från en släkting eller vän till någon som slutar grundskolan eller gymnasiet. Talet handlar om hur stressigt samhället har blivit. I talet varnas barnen för…
-
Teorierna möter verkligheten
Detta tal kan familj, släkt eller vänner hålla för någon som har tagit examen på ett universitet eller en högskola. Talet tar upp det allvar som väntar på arbetsmarknaden där…
-
Strategisk marknadsplan
Talet är en pedagogisk sammanfattning om hur man gör en strategisk marknadsplan. Talets sammanhang kan vara en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder.
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu