Självkänslans makt – Ett tal för att stärka medarbetarna
Det här talet syftar till att entusiasmera och stärka medarbetarna på ett företag. Talet passar alla företag, oavsett om det är ett handelsföretag, tjänsteföretag eller ett verkstadsföretag. Talaren utgår från självkänslan och ställer den mot begreppet självförtroende. Ett mål med talet är att få fler att våga säga sin mening om företagets verksamhet för att därmed förbättra verksamheten i fråga. Ett annat mål är att medarbetarna ska känna sig mer säkra och starka i sig själva så att de kan utföra ett bättre jobb än tidigare.
159kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
[…]
Det är viktigt att veta att man duger som man är. Att man förlåter sig själv för de fel man gjort tidigare, och att man kan ta till sig av lärdomarna från begångna misstag.
[…]
Det är också viktigt att ni vågar kritisera oss i ledningen/oss chefer eller framföra förslag på förbättringar av vår verksamhet. Det är ni som står på verkstadsgolvet/i direktkontakt med kunden och kan lättare se vad som fungerar och vad som inte fungerar. Även många små förändringar kan försätta berg…
[…]
Bli den första att betygsätta detta tal “Självkänslans makt – Ett tal för att stärka medarbetarna”
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
Såldes senast till:
kalmar, 2015-
Alla hjärtans dag – väl värd att firas
Detta tal kan hållas av en man eller en kvinna som vill hylla sin partner på kärlekens dag. Det kan göras både enskilt och bland vänner. Talet handlar om vad…
-
6 juni – en historisk dag
Talaren står inför en folksamling på Sveriges nationaldag, 6 juni, i ett litet samhälle. Den som inte bor i ett litet samhälle kan enkelt ta bort det stycke som behandlar…
-
Leva för att äta eller äta för att leva
Ett middagstal där gästen tackar värden/värdinnan eller värdarna för en utsökt middag. Talet kretsar kring frågan om man äter för att leva eller lever för att äta. Det görs även…
-
Gemenskap är grunden till frihet och öppenhet
Ett inspirationstal om varför frihet och gemenskap inte är oförenliga motsatser och varför kulturella identiteter och trygghet i den lokala gemenskapen är viktigt för att människor ska våga vara öppna…
-
Vid 50 år vänder det!
Det är efter 50 år som livet börjar, i alla fall det lyckliga livet. Det säger åtminstone vetenskapen. Den yngre talaren utgår, i sin hyllning till femtioåringen, från teorin om…
-
Strategisk marknadsplan
Talet är en pedagogisk sammanfattning om hur man gör en strategisk marknadsplan. Talets sammanhang kan vara en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder.
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu