Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
134kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
[…]
En produkt är en tjänst eller en vara som erbjuds marknaden för att lösa ett upplevt problem. När människor upplevde ett behov av bättre kommunikationer fick vi mobiltelefoner och Internet.
Vissa anser att utbudet skapar sin egen efterfrågan, det vill säga, reklam och annan påverkan skapar behov som tidigare inte fanns där. Det är möjligt att vi inte kände detta behov tidigare, eller att vi inte vågade oss på att drömma om ett annorlunda samhälle, innan innovatörerna och nytänkarna ändrade förutsättningarna för vår existens. Men behov kan inte skapas ur tomma intet. Kommunikation har alltid varit ett grundläggande behov hos människor.
[…]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
-
Vid 50 år vänder det!
Det är efter 50 år som livet börjar, i alla fall det lyckliga livet. Det säger åtminstone vetenskapen. Den yngre talaren utgår, i sin hyllning till femtioåringen, från teorin om…
-
6 juni – en historisk dag
Talaren står inför en folksamling på Sveriges nationaldag, 6 juni, i ett litet samhälle. Den som inte bor i ett litet samhälle kan enkelt ta bort det stycke som behandlar…
-
En pappas värsta mardröm
En pappa försöker sammanfatta sina känslor inför att behöva mista sina vuxna barn. Han förklarar att detta, att överleva sina barn, är en pappas värsta mardröm. Sonen eller dottern, som…
-
Valborgsmässoafton – en vårtradition
Talet hålls vid en valborgsbrasa och talaren försöker ge en bakgrund till varför vi firar valborgsmässoafton.
-
Strategisk marknadsplan
Talet är en pedagogisk sammanfattning om hur man gör en strategisk marknadsplan. Talets sammanhang kan vara en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder.
-
Att göra en SWOT-analys
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på hur man gör en SWOT-analys, dvs. identifierar och beskriver…
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu