Bolagets strategiska position
Talet hålls av den verkställande direktören i ett aktiebolag som tidigare har haft ekonomiska svårigheter, men som under de senaste åren har lyckats få bra resultat för aktieägarna. Årets resultat är också bättre än det föregående årets resultat. Bolaget har när det gäller årets vinst och vinstutveckling lyckats bättre än marknaden som helhet och bättre än konkurrenterna. Anledningen till det bättre resultatet är effektiviseringar och en högre efterfrågan på företagets produkter.
Talet beskriver även olika marknadsföringsstrategier och marknadspositioner för att sätta in det egna bolaget i ett sammanhang. Talaren får dock fylla i vissa luckor i talet som är mer företagsspecificerade såsom aktiebolagets ekonomiska resultat och aktieägarnas avkastning på eget kapital, bolagets visioner och strategiska mål samt bolagets val av marknadsföringsstrategi och marknadsposition.
149kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
[…]
I en globaliserad och ständigt föränderlig värld måste ett företag ständigt anpassa sig efter marknadens varierande krav. Ju mer som händer i företagens omvärld desto svårare blir det att göra en omvärldsanalys, men samtidigt också desto viktigare att åstadkomma en omfattande och djuplodande omvärldsanalys. Vad tänker våra konkurrenter göra i framtiden och vad bör vårt svar bli? Ska vi fortsätta som vi gjort hittills eller ska vi byta strategi?
De huvudstrategier som ett företag kan välja mellan är att vara marknadsledande, marknadsföljare eller nischstrateg. […] Som ni redan vet har vårt företag valt X-strategin eftersom X.
[…]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
Såldes senast till:
Helsingborg, 2016-
Sommarlovet ger oss alla en nystart
Inför sommaren håller rektorn ett kort tal där han eller hon tackar för den gångna terminen. Han eller hon försöker även förmedla en optimistisk syn på hur sådant som har…
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
-
Ständig förbättring!
Detta är ett inspirationstal hållet av en chef till medarbetarna. Talet handlar om att konkretisera den något slitna klyschan om ständig förbättring. I talet betonas även den rädsla och smärta…
-
Ljudbok
Utdrag ur början av julklappsrimmet:
Denna julklapp kan bli mycket värd,
vid promenader och i bilens färd.[…]
-
En älskad far begravs
Den som håller det här talet är barn till den man som begravs. Han har enligt talaren varit en bra far som jobbat hårt för att försörja och uppfostra sitt…
-
Gemenskap är grunden till frihet och öppenhet
Ett inspirationstal om varför frihet och gemenskap inte är oförenliga motsatser och varför kulturella identiteter och trygghet i den lokala gemenskapen är viktigt för att människor ska våga vara öppna…
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu