Avsked till goda medarbetare i dåliga tider
En chef eller företagsägare håller ett avskedstal till den eller de som fått avsked på grund av arbetsbrist och dålig ekonomi. Talaren beklagar att verkligheten är som den är, och tydliggör att företaget hellre hade haft kvar dem som nu avskedas eftersom det skulle betytt att företaget gick mycket bättre än vad det gör nu. De uppsagda blir även avtackade.
149kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
[...]
Jag hoppas att ni kan tro mig när jag säger att jag kommer att sakna er. Ni har gjort ett bra jobb, glöm inte det. Om ni behöver hjälp att finna ett annat arbete ställer jag mer än gärna upp med goda intyg och ett gott ord.
[...]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
Såldes senast till:
Solna, 2016-
Självkänslans makt – Ett tal för att stärka medarbetarna
Det här talet syftar till att entusiasmera och stärka medarbetarna på ett företag. Talet passar alla företag, oavsett om det är ett handelsföretag, tjänsteföretag eller ett verkstadsföretag. Talaren utgår från…
-
Att skära bort allt onödigt
Om ett företag ska lyckas med sina målsättningar är det viktigt att medarbetarna förstår vilka visioner och strategier som företaget har satt upp. En arbetsmetod kan aldrig fungera om inte…
-
Valborgsmässoafton – en vårtradition
Talet hålls vid en valborgsbrasa och talaren försöker ge en bakgrund till varför vi firar valborgsmässoafton.
-
Kick-off för ett nytt liv!
Talaren välkomnar en ny människa till livet. Talet innehåller kristna inslag men är samtidigt rätt allmänt hållet.
-
Du är som ett inventarium – Ett tack till en trotjänare
En chef eller arbetskamrat avtackar en gammal trotjänare som inom kort ska pensioneras. Fokus ligger på att trotjänaren är en integrerad del i företaget, nästan som ett inventarium, och han/hon…
-
Strategisk marknadsplan
Talet är en pedagogisk sammanfattning om hur man gör en strategisk marknadsplan. Talets sammanhang kan vara en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder.
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu