Nu är trettioårskrisen här!
Detta är ett humoristiskt födelsedagstal där talaren skämtar om den berömda trettioårskrisen. ”Födelsedagsbarnet” tröstas med att allt, enligt vetenskapen, vänder vid 50-årsstrecket. Talaren nämner även att jubilaren har mognat över tiden och blivit mer säker på sig själv samt hyllar vad han/hon hittills har uppnått. Utrymme ges för mer personliga anpassningar vad gäller yrke, bostad och livsstil.
139kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
Nu är den här, trettioårskrisen. Om du inte redan har uppvisat symptom på kris, kommer de att uppstå efter att vi har firat din milstolpe. Nu har du lämnat ungdomstiden och är med raska steg på väg mot medelåldern. Många ser detta som en katastrof, det här att komma över trettiostrecket.
[...]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
Såldes senast till:
Staffanstorp, 2017-
Leva för att äta eller äta för att leva
Ett middagstal där gästen tackar värden/värdinnan eller värdarna för en utsökt middag. Talet kretsar kring frågan om man äter för att leva eller lever för att äta. Det görs även…
-
Självkänslans makt – Ett tal för att stärka medarbetarna
Det här talet syftar till att entusiasmera och stärka medarbetarna på ett företag. Talet passar alla företag, oavsett om det är ett handelsföretag, tjänsteföretag eller ett verkstadsföretag. Talaren utgår från…
-
Enminutstal – Chefen tackar
Chefen håller ett kort tal där han eller hon tackar sina medarbetare för att de har gjort ett bra jobb under en längre eller kortare period och att de därför…
-
En stolt far håller ett tal för sin son som gifter sig
Talaren är en stolt far som önskar sin son lycka till i äktenskapets stånd. Han talar om hur hans son har dansat på små moln efter att ha träffat sin…
-
En älskad mor begravs
Den som håller det här talet är barn till den kvinna som begravs. Hon har enligt talaren varit en bra mor som jobbat hårt för att försörja och uppfostra sitt…
-
Strategisk marknadsplan
Talet är en pedagogisk sammanfattning om hur man gör en strategisk marknadsplan. Talets sammanhang kan vara en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder.
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu