Äktenskapet manifesterar kärlekens starka låga
Detta är ett bröllopstal till paret som har känt varandra en längre tid och upplevt både stor glädje och stora kriser. Talet har en romantisk underton då kärleken hyllas som det högsta i livet. Men samtidigt finns en realistisk syn på äktenskapet och passionen. Kärlekens låga kommer inte alltid att brinna så passionerat som den gör under förälskelsefasen. Talet lämpar sig både för bruden och brudgummen.
119kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
Kärleken förenar människor och idag har vi bevittnat den yttersta manifestationen av denna förening. Men äktenskap förpliktar. Även i nöd ska man älska varandra. Att älska någon i lust brukar inte vara några större problem. Därför är det viktigt att tydligt betona båda dessa delar av äktenskapets natur.
[...]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
-
Att skära bort allt onödigt
Om ett företag ska lyckas med sina målsättningar är det viktigt att medarbetarna förstår vilka visioner och strategier som företaget har satt upp. En arbetsmetod kan aldrig fungera om inte…
-
Sommarlovet ger oss alla en nystart
Inför sommaren håller rektorn ett kort tal där han eller hon tackar för den gångna terminen. Han eller hon försöker även förmedla en optimistisk syn på hur sådant som har…
-
Midsommarens glädje och mystik
Detta är ett tal som bör hållas på midsommarafton innan majstången reses och innan dansen kring stången påbörjas. I talet ges en historisk bakgrund till midsommarfirandet och en beskrivning av…
-
En avhållen syster begravs
Den som håller det här talet tar farväl av sin syster som han eller hon, under livets gång, har haft en god kontakt med. Detta gäller både som barn och…
-
De långa sommarloven har blivit kortare
Det här e-talet kan skickas från en släkting eller vän till någon som slutar grundskolan eller gymnasiet. Talet handlar om hur stressigt samhället har blivit. I talet varnas barnen för…
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu