Självkänslans makt – Ett tal för att stärka medarbetarna
Det här talet syftar till att entusiasmera och stärka medarbetarna på ett företag. Talet passar alla företag, oavsett om det är ett handelsföretag, tjänsteföretag eller ett verkstadsföretag. Talaren utgår från självkänslan och ställer den mot begreppet självförtroende. Ett mål med talet är att få fler att våga säga sin mening om företagets verksamhet för att därmed förbättra verksamheten i fråga. Ett annat mål är att medarbetarna ska känna sig mer säkra och starka i sig själva så att de kan utföra ett bättre jobb än tidigare.
159kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
[…]
Det är viktigt att veta att man duger som man är. Att man förlåter sig själv för de fel man gjort tidigare, och att man kan ta till sig av lärdomarna från begångna misstag.
[…]
Det är också viktigt att ni vågar kritisera oss i ledningen/oss chefer eller framföra förslag på förbättringar av vår verksamhet. Det är ni som står på verkstadsgolvet/i direktkontakt med kunden och kan lättare se vad som fungerar och vad som inte fungerar. Även många små förändringar kan försätta berg…
[…]
Bli den första att betygsätta detta tal “Självkänslans makt – Ett tal för att stärka medarbetarna”
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
Såldes senast till:
kalmar, 2015-
Leva för att äta eller äta för att leva
Ett middagstal där gästen tackar värden/värdinnan eller värdarna för en utsökt middag. Talet kretsar kring frågan om man äter för att leva eller lever för att äta. Det görs även…
-
Sommaren är en parentes att minnas
Du som rektor eller lärare håller ett tal om sommarlovet för gymnasieelever. Talet uppehåller sig vid att eleverna troligen kommer att både njuta av sommarens ljuvligheter och ta ett av…
-
Bästa vännen gifter sig
Det här talet hålls av en bestman vars bästa vän gifter sig efter att paret varit tillsammans en längre tid. Talaren tackar för förtroendet och berättar att det här bröllopet…
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
-
Ständig förbättring!
Detta är ett inspirationstal hållet av en chef till medarbetarna. Talet handlar om att konkretisera den något slitna klyschan om ständig förbättring. I talet betonas även den rädsla och smärta…
-
Du är som ett inventarium – Ett tack till en trotjänare
En chef eller arbetskamrat avtackar en gammal trotjänare som inom kort ska pensioneras. Fokus ligger på att trotjänaren är en integrerad del i företaget, nästan som ett inventarium, och han/hon…
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu