Aktivt säljande
Detta peppande tal är tänkt att hållas i en säljorganisation i syfte att motivera och inspirera personalen till att bli mer aktiv i sitt säljande. Den underliggande tesen i talet är att det krävs en aktiv handling – alltså att man säljer – för att nå säljmålen. För att få budskapet att fastna hos medarbetarna väljer talaren att använda en liknelse; innehållet blir då förtydligat och lite roligare.
Talet kan hållas under regelbundna uppföljningsmöten likväl som under en kick-off eller vid annat tillfälle när lite extra peppning kan vara lämplig.
139kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
[...]
Vissa människor har vad man skulle kunna säga är tur. Man ska däremot komma ihåg att det finns två saker som karakteriserar just dessa människor. Att de vinner (kort paus; men också att de köper lotter.
[...]
På samma sätt finns det också två saker som karakteriserar bra säljare: för det första att deras kunder köper,
[...]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
-
Förverkliga era drömmar!
I samband med att studenterna för sista gången går ut genom skoldörrarna tar de också ett steg ut i världen. Det är nu som de har möjlighet att påverka sina…
-
En förälder är alltid en förälder
Anledningarna till att en far och son/dotter inte står varandra så nära kan vara många. Detta tal är skrivet för ett barn som hade en rätt ansträngd relation till sin…
-
Fira med stolthet!
Detta tal är från början skrivet för att hållas vid ett jubileum. Talet kan dock enkelt justeras så att det passar vid t.ex. en föreningsfest eller när ett idrottslag firar…
-
Välkomsttal vid födelsedagsfesten
Detta välkomsttal är tänkt att hållas av en person som är toastmaster/toastmadame vid en större födelsedagsfest där inte alla känner varandra. Det är oväsentligt hur många år födelsedagsbarnet fyller, men…
-
Som en exklusiv whisky
Detta är ett lättsamt och glatt tal till en god vän som fyller år. Liksom den manlige jubilaren tackar talaren gärna ja när det bjuds på ett glas whisky. Huruvida…
-
Att omvandla teori till praktik
Kurser kostar pengar, tid och engagemang. De två förstnämnda sakerna kan företaget bidra med, men den sistnämnda kan endast kursdeltagaren tillhandahålla.Det är viktigt att en kursdeltagare tar steget ut och…
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu