Leva för att äta eller äta för att leva

Ett middagstal där gästen tackar värden/värdinnan eller värdarna för en utsökt middag.
 Detta tal innehåller 216 ord och tar 1 minuter och 25 sekunder att framföra.

Ett middagstal där gästen tackar värden/värdinnan eller värdarna för en utsökt middag. Talet kretsar kring frågan om man äter för att leva eller lever för att äta. Det görs även en jämförelse mellan snabbmat och långsam mat.

99kr

Utdrag ur talet:

[…]

Det är så här en middag ska intas, i goda vänners lag och utan någon brådska. Ingen tid ska passas, utan måltiden ska få ta den tid den tar. Tack allesammans för denna middag och skål för den/dem som har gjort den möjlig.

Kundomdöme

Reviews

Det finns inga betyg för detta tal ännu

Bli den första att betygsätta detta tal “Leva för att äta eller äta för att leva”

Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.

  • Att göra en SWOT-analys

    Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på hur man gör en SWOT-analys, dvs. identifierar och beskriver…

    134kr
  • Enminutstal – Chefen tackar

    Chefen håller ett kort tal där han eller hon tackar sina medarbetare för att de har gjort ett bra jobb under en längre eller kortare period och att de därför…

    109kr
  • Ständig förbättring!

    Detta är ett inspirationstal hållet av en chef till medarbetarna. Talet handlar om att konkretisera den något slitna klyschan om ständig förbättring. I talet betonas även den rädsla och smärta…

    179kr
  • Du är oersättlig som person!

    En chef håller ett avskedstal till en anställd som har avslutat sin anställning för att påbörja en annan. Den anställde har varit en kompetent, lojal och ambitiös nyckelperson.

    139kr
  • Marknadsföringens “fyra p:n”

    Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.

    134kr
  • Nu är trettioårskrisen här!

    Detta är ett humoristiskt födelsedagstal där talaren skämtar om den berömda trettioårskrisen. ”Födelsedagsbarnet” tröstas med att allt, enligt vetenskapen, vänder vid 50-årsstrecket. Talaren nämner även att jubilaren har mognat över…

    139kr