Teorierna möter verkligheten
Detta tal kan familj, släkt eller vänner hålla för någon som har tagit examen på ett universitet eller en högskola. Talet tar upp det allvar som väntar på arbetsmarknaden där teorierna på universitetet ska tillämpas i verkligheten. Den välbekanta konflikten mellan teoretiker och praktiker tas upp. På slutet påtalar dock talaren att studenten måste få fira det som han eller hon har uppnått.
119kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
[…] Det är nu dina kunskaper sätts på prov, det är nu teorierna möter praktiken. Förvisso har du haft lite kontaktytor med arbetslivet under dina fyra år via praktik/uppdragsarbeten, men du har hittills saknat ett tydligt produktivitetskrav. Du har heller inte behövt leverera något med vinstkrav.
[…]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
Såldes senast till:
Ljungskile, 2016-
6 juni – en historisk dag
Talaren står inför en folksamling på Sveriges nationaldag, 6 juni, i ett litet samhälle. Den som inte bor i ett litet samhälle kan enkelt ta bort det stycke som behandlar…
-
En pappas värsta mardröm
En pappa försöker sammanfatta sina känslor inför att behöva mista sina vuxna barn. Han förklarar att detta, att överleva sina barn, är en pappas värsta mardröm. Sonen eller dottern, som…
-
Traditionen att äta sur strömming
Talaren på ett surströmmingskalas reciterar fyra verser med rim. Versen handlar om bakgrunden till surströmmingstraditionen, hur man tillagar och kan äta surströmming.
-
Du är som ett inventarium – Ett tack till en trotjänare
En chef eller arbetskamrat avtackar en gammal trotjänare som inom kort ska pensioneras. Fokus ligger på att trotjänaren är en integrerad del i företaget, nästan som ett inventarium, och han/hon…
-
En hyllning och ett farväl till en god vän
Talaren hyllar en nära vän som har varit ansvarsfull, förstående, lyhörd, familjär, förnuftig, grubblande, ambitiös och som har arbetat hårt i hela sitt liv. Han har brukat jord och arbetat…
-
Strategisk marknadsplan
Talet är en pedagogisk sammanfattning om hur man gör en strategisk marknadsplan. Talets sammanhang kan vara en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder.
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu