Teorierna möter verkligheten
Detta tal kan familj, släkt eller vänner hålla för någon som har tagit examen på ett universitet eller en högskola. Talet tar upp det allvar som väntar på arbetsmarknaden där teorierna på universitetet ska tillämpas i verkligheten. Den välbekanta konflikten mellan teoretiker och praktiker tas upp. På slutet påtalar dock talaren att studenten måste få fira det som han eller hon har uppnått.
119kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
[…] Det är nu dina kunskaper sätts på prov, det är nu teorierna möter praktiken. Förvisso har du haft lite kontaktytor med arbetslivet under dina fyra år via praktik/uppdragsarbeten, men du har hittills saknat ett tydligt produktivitetskrav. Du har heller inte behövt leverera något med vinstkrav.
[…]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
Såldes senast till:
Ljungskile, 2016-
Vid 50 år vänder det!
Det är efter 50 år som livet börjar, i alla fall det lyckliga livet. Det säger åtminstone vetenskapen. Den yngre talaren utgår, i sin hyllning till femtioåringen, från teorin om…
-
Bästa vännen gifter sig
Det här talet hålls av en bestman vars bästa vän gifter sig efter att paret varit tillsammans en längre tid. Talaren tackar för förtroendet och berättar att det här bröllopet…
-
Kick-off för ett nytt liv!
Talaren välkomnar en ny människa till livet. Talet innehåller kristna inslag men är samtidigt rätt allmänt hållet.
-
Enminutstal – Chefen tackar
Chefen håller ett kort tal där han eller hon tackar sina medarbetare för att de har gjort ett bra jobb under en längre eller kortare period och att de därför…
-
Invigning av en ny fabrik eller en ny maskin
Talaren inviger en ny fabrik eller en ny maskin genom att ge en historisk bakgrund till teknikutvecklingen. Talaren förklarar också grunden till arbetets existens och tar upp de positiva effekter…
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu