Äktenskapet manifesterar kärlekens starka låga
Detta är ett bröllopstal till paret som har känt varandra en längre tid och upplevt både stor glädje och stora kriser. Talet har en romantisk underton då kärleken hyllas som det högsta i livet. Men samtidigt finns en realistisk syn på äktenskapet och passionen. Kärlekens låga kommer inte alltid att brinna så passionerat som den gör under förälskelsefasen. Talet lämpar sig både för bruden och brudgummen.
119kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
Kärleken förenar människor och idag har vi bevittnat den yttersta manifestationen av denna förening. Men äktenskap förpliktar. Även i nöd ska man älska varandra. Att älska någon i lust brukar inte vara några större problem. Därför är det viktigt att tydligt betona båda dessa delar av äktenskapets natur.
[...]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
-
Avsked till goda medarbetare i dåliga tider
En chef eller företagsägare håller ett avskedstal till den eller de som fått avsked på grund av arbetsbrist och dålig ekonomi. Talaren beklagar att verkligheten är som den är, och…
-
De långa sommarloven har blivit kortare
Det här e-talet kan skickas från en släkting eller vän till någon som slutar grundskolan eller gymnasiet. Talet handlar om hur stressigt samhället har blivit. I talet varnas barnen för…
-
50 olika skäl att fira dig
Ett tal för den som med lite humor vill hylla en man eller en kvinna som fyller 50 år. Grunden för hela talet är att varje levnadsår räknas som ett…
-
Invigning av en ny fabrik eller en ny maskin
Talaren inviger en ny fabrik eller en ny maskin genom att ge en historisk bakgrund till teknikutvecklingen. Talaren förklarar också grunden till arbetets existens och tar upp de positiva effekter…
-
De långa sommarloven har blivit kortare
En rektor eller en lärare håller tal för sina elever i grundskolan om hur stressigt samhället har blivit. I talet varnas barnen för att stycka upp tiden på alltför många…
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu