Att skära bort allt onödigt
Om ett företag ska lyckas med sina målsättningar är det viktigt att medarbetarna förstår vilka visioner och strategier som företaget har satt upp. En arbetsmetod kan aldrig fungera om inte alla medarbetare är införstådda med hur det är tänkt att fungera. Det här talet ska på ett kortfattat och pedagogiskt sett förklara hur lean-production fungerar. Talet lämpar sig att hållas av VD, chef eller någon annan arbetsledare inom ett industriföretag.
189kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
[...]
Filosofin bakom lean-production är att minimera de resurser som behövs för att framställa en viss produkt. Allt onödigt som inte kan relateras till det som skapar ett direkt värde för produkten ska skalas bort.
[...]
Enligt studier har många företag en effektivitet på 35-45 % inom industrimontering. Det innebär att de anställda är produktiva i 35 till 45 minuter under en 100-minutersperiod. Och då är tid för fika och personliga behov borttagen ur beräkningen. Merparten av arbetstiden går alltså åt till att leta efter verktyg, att hämta saker eller något annat improduktivt arbete.
Ur konkurrenssynpunkt är detta katastrofalt.
[...]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
-
Strategisk marknadsplan
Talet är en pedagogisk sammanfattning om hur man gör en strategisk marknadsplan. Talets sammanhang kan vara en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder.
-
Att göra en SWOT-analys
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på hur man gör en SWOT-analys, dvs. identifierar och beskriver…
-
Sommaren är en parentes att minnas
Du som rektor eller lärare håller ett tal om sommarlovet för gymnasieelever. Talet uppehåller sig vid att eleverna troligen kommer att både njuta av sommarens ljuvligheter och ta ett av…
-
Valborgsmässoafton – en vårtradition
Talet hålls vid en valborgsbrasa och talaren försöker ge en bakgrund till varför vi firar valborgsmässoafton.
-
En hyllning till den utsugda kräftan
Talaren på kräftskivan reciterar fyra verser och utbringar under tiden två skålar. Tillsammans med de två utbringade skålarna kan talet ta längre tid än angivet.
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu