Marknadsföringens “fyra p:n”

Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder.
 Detta tal innehåller 525 ord och tar 3 minuter och 37 sekunder att framföra.

Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.

134kr

Utdrag ur talet:

[…]

En produkt är en tjänst eller en vara som erbjuds marknaden för att lösa ett upplevt problem. När människor upplevde ett behov av bättre kommunikationer fick vi mobiltelefoner och Internet.

Vissa anser att utbudet skapar sin egen efterfrågan, det vill säga, reklam och annan påverkan skapar behov som tidigare inte fanns där. Det är möjligt att vi inte kände detta behov tidigare, eller att vi inte vågade oss på att drömma om ett annorlunda samhälle, innan innovatörerna och nytänkarna ändrade förutsättningarna för vår existens. Men behov kan inte skapas ur tomma intet. Kommunikation har alltid varit ett grundläggande behov hos människor.

[…]

Kundomdöme

Reviews

Det finns inga betyg för detta tal ännu

Bli den första att betygsätta detta tal “Marknadsföringens “fyra p:n””

Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.

  • Vid 50 år vänder det!

    Det är efter 50 år som livet börjar, i alla fall det lyckliga livet. Det säger åtminstone vetenskapen. Den yngre talaren utgår, i sin hyllning till femtioåringen, från teorin om…

    139kr
  • En avhållen bror begravs

    Den som håller det här talet tar farväl av sin bror som han eller hon, under livets gång, har haft en god kontakt med. Detta gäller både som barn och…

    149kr
  • En pappas värsta mardröm

    En pappa försöker sammanfatta sina känslor inför att behöva mista sina vuxna barn. Han förklarar att detta, att överleva sina barn, är en pappas värsta mardröm. Sonen eller dottern, som…

    149kr
  • Att skära bort allt onödigt

    Om ett företag ska lyckas med sina målsättningar är det viktigt att medarbetarna förstår vilka visioner och strategier som företaget har satt upp. En arbetsmetod kan aldrig fungera om inte…

    189kr
  • Ständig förbättring!

    Detta är ett inspirationstal hållet av en chef till medarbetarna. Talet handlar om att konkretisera den något slitna klyschan om ständig förbättring. I talet betonas även den rädsla och smärta…

    179kr
  • Att göra en SWOT-analys

    Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på hur man gör en SWOT-analys, dvs. identifierar och beskriver…

    134kr