Marknadsföringens “fyra p:n”

Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder.
 Detta tal innehåller 525 ord och tar 3 minuter och 37 sekunder att framföra.

Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.

134kr

Utdrag ur talet:

[…]

En produkt är en tjänst eller en vara som erbjuds marknaden för att lösa ett upplevt problem. När människor upplevde ett behov av bättre kommunikationer fick vi mobiltelefoner och Internet.

Vissa anser att utbudet skapar sin egen efterfrågan, det vill säga, reklam och annan påverkan skapar behov som tidigare inte fanns där. Det är möjligt att vi inte kände detta behov tidigare, eller att vi inte vågade oss på att drömma om ett annorlunda samhälle, innan innovatörerna och nytänkarna ändrade förutsättningarna för vår existens. Men behov kan inte skapas ur tomma intet. Kommunikation har alltid varit ett grundläggande behov hos människor.

[…]

Kundomdöme

Reviews

Det finns inga betyg för detta tal ännu

Bli den första att betygsätta detta tal “Marknadsföringens “fyra p:n””

Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.