Att göra en SWOT-analys

Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder.
 Detta tal innehåller 632 ord och tar 5 minuter och 20 sekunder att framföra.

Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på hur man gör en SWOT-analys, dvs. identifierar och beskriver ett företags styrkor, svagheter, möjligheter och hot.

134kr

Utdrag ur början och slutet av talet:

Att planera sin verksamhet på kort och lång sikt är viktigt för både stora och små företag. Det kan tyckas att tiden för planering stjäl viktig tid från produktion och övrig verksamhet. Men faktum är att planeringen förbättrar produktionen och ökar företagets möjligheter att överleva på en marknad som kännetecknas av hård konkurrens. Det finns de som anser att de snabba förändringarna i omvärlden och företagets omgivning gör det omöjligt och onödigt att planera. Men det är främst i en föränderlig verklighet som planering behövs eftersom ett företag lättare kan anpassa sig efter förändrade omständigheter om de är väl medvetna om långsiktiga målsättningar, marknadspositioner och strategiska mål och metoder.

[…]

SWOT-analysen är en viktig del i företagets marknadsplan och utgör grunden för fortsatt planering med kortare tidsperspektiv. Därför är det viktigt att göra ett grundligt jobb redan från början, för då går det senare arbetet mycket bättre.

Kundomdöme

Reviews

Det finns inga betyg för detta tal ännu

Bli den första att betygsätta detta tal “Att göra en SWOT-analys”

Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.