En älskad mor begravs
Den som håller det här talet är barn till den kvinna som begravs. Hon har enligt talaren varit en bra mor som jobbat hårt för att försörja och uppfostra sitt eller sina barn. I talet tackas modern för allt vad hon har gjort. Talaren kommer också att ge uttryck för sin stora sorg att behöva leva vidare utan sin älskade mor. Därefter betonar han/hon att modern lever kvar som en inre röst hos de anhöriga som lever vidare.
149kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
Det känns som om det var igår som du, mamma, skyddade mig mot världens ondska. Det känns som om det var igår som du tröstade mig när någon varit dum i skolan. Då brukade du ringa till lärare och rektorer, givetvis till min stora förtret. Jag skämdes inför mina klasskompisar, men innerst inne kände jag en glädje över ditt engagemang.
[…]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
Såldes senast till:
Vällingby, 2015-
Ständig förbättring!
Detta är ett inspirationstal hållet av en chef till medarbetarna. Talet handlar om att konkretisera den något slitna klyschan om ständig förbättring. I talet betonas även den rädsla och smärta…
-
Mp3-spelare
Utdrag ur början av julklappsrimmet:
Dess format är synnerligen litet,
men innehållet blir aldrig slitet.[…]
-
Strategisk marknadsplan
Talet är en pedagogisk sammanfattning om hur man gör en strategisk marknadsplan. Talets sammanhang kan vara en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder.
-
Traditionen att äta sur strömming
Talaren på ett surströmmingskalas reciterar fyra verser med rim. Versen handlar om bakgrunden till surströmmingstraditionen, hur man tillagar och kan äta surströmming.
-
De långa sommarloven har blivit kortare
Det här e-talet kan skickas från en släkting eller vän till någon som slutar grundskolan eller gymnasiet. Talet handlar om hur stressigt samhället har blivit. I talet varnas barnen för…
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu