Avsked till goda medarbetare i dåliga tider
En chef eller företagsägare håller ett avskedstal till den eller de som fått avsked på grund av arbetsbrist och dålig ekonomi. Talaren beklagar att verkligheten är som den är, och tydliggör att företaget hellre hade haft kvar dem som nu avskedas eftersom det skulle betytt att företaget gick mycket bättre än vad det gör nu. De uppsagda blir även avtackade.
149kr
- Utdrag
- Omdöme (0)
- Information
- Fler tal
[...]
Jag hoppas att ni kan tro mig när jag säger att jag kommer att sakna er. Ni har gjort ett bra jobb, glöm inte det. Om ni behöver hjälp att finna ett annat arbete ställer jag mer än gärna upp med goda intyg och ett gott ord.
[...]
Du får talet i PDF-format direkt efter köp. Du kan även välja att få talet hemskickat med A-post.
Såldes senast till:
Solna, 2016-
Du är som ett inventarium – Ett tack till en trotjänare
En chef eller arbetskamrat avtackar en gammal trotjänare som inom kort ska pensioneras. Fokus ligger på att trotjänaren är en integrerad del i företaget, nästan som ett inventarium, och han/hon…
-
En avhållen bror begravs
Den som håller det här talet tar farväl av sin bror som han eller hon, under livets gång, har haft en god kontakt med. Detta gäller både som barn och…
-
Strategisk marknadsplan
Talet är en pedagogisk sammanfattning om hur man gör en strategisk marknadsplan. Talets sammanhang kan vara en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder.
-
En hyllning till städerskan
Det här talet kan hållas av en chef eller en vd på ett företag eller en tjänsteman, alternativt politiker, i kommun, landsting eller stat som vill skapa en gemensam och…
-
Vad är en medmänniska
Det här talet är en predikan om medmänsklighet och solidaritet. Med hjälp av citat och referat från tre bibelställen i det nya testamentet förklarar talaren vad som kännetecknar en god…
-
Marknadsföringens “fyra p:n”
Talet passar som en introduktion till en konferens, ett seminarium eller ett informationsmöte om marknadsföringens grunder. Just denna introduktion fokuserar på de fyra p:na, dvs. produkt, pris, plats och promotion.
Reviews
Det finns inga betyg för detta tal ännu